Pretpostavite da će ne samo vas lično, nego i način na koji vaša organizacija rješava krizu, mediji prikazivati u najgorem mogućem svjetlu.
Pođite od toga da se uspješnost u novinarstvu mjeri brojem „razrušenih imperija i razgolićenih imperatora“.
Javna blaćenja teško se podnose.
To novinari dobro znaju.
Koliko god se vi osjećali kompetentnim i koliko god bili uvjereni da se vaša organizacija odlično nosi sa svojim problemima, znajte da je to za novinare sasvim nevažno.
Posao novinara nije tumačenje vašeg viđenja situacije, njihov je posao da predstave situaciju onako kako je oni vide.
Možda ćete ponekad poželjeti da odustanete od svega i date ostavku, ali je to najlošije što u uslovima krize možete učiniti.
Koliko god se trudite da objavite i široj javnosti objasnite sve aspekte problema, to nije dovoljno.
Od vas se očekuje da jasno obrazložite vlastiti stav prema novonastaloj situaciji (npr.pad američkog BDP-a u 2020.godini u poređenju sa padom kineskog, vidjeti grafikon) i da javno iznesete svoje prijedloge za njeno prevladavanje.
Ukoliko to ne učinite, vaš nedovoljno jasan stav može biti protumačen kao priznanje krivice i pokazatelj nekompetentnosti za rješavanje krize.
Očekivana promjena BDP-a vodećih svjetskih ekonomija u 2020. god. (u %)
Izvor: WEO.
Neke krize i problemi organizacije u kojoj se vi „za nešto pitate“ ne dospiju u javnost.
Svejedno ćete učestvovati u internim raspravama.
Pridržavajte se istih načela: otvoreno raspravljajte o situaciji, iznesite svoj stav, objasnite ili pokušajte objasniti zbog čega se pojavio problem, objasnite kako namjeravate rješavati problem.
Ćutanje nije zlato, ako se od vas očekuje da aktivno učestvujete u rješavanju krize.
Pretpostavite da će poslije krize uslijediti promjene, kako u procesima tako i u ljudstvu
Većina kriza okonča se nekakvim „trade-off-om“, – finansijskom ili pravnom nagodbom, zatim slijedi clean-up (čišćenje), a čišćenje podrazumijeva promjene.
Obično se prvo preispituju radni procesi, iako problem ne mora biti samo u procesu, nego i u ljudima koji ne slijede postojeća uputstva i procedure.
Znači, nešto se mora promijeniti.
„The last but not the least“, Pretpostavite da će vaša organizacija ne samo prebroditi krizu, nego će iz nje izaći još jača
Nema te krize iz koje se ne možete nešto novo naučiti, iako krize niko ne voli. Svaki put kada se kriza prevaziđe, svi osjećamo potrebu da je što prije zaboravimo i da je što manje spominjemo.
Međutim, činjenica je da iz svake krize izvlačite korisne pouke i ne ustručavajte se da svoja iskustva prenesete drugima.
Vidosav Pantić*
*Izneseni stavovi, ideje, zaključci, preporuke, analize i mišljenja pripadaju autoru i ne predstavljaju na bilo koji način stavove, ideje, zaključke, preporuke, analize i mišljenja ustanove u kojoj autor radi. Analize finansijskog/bankarskog tržišta i/ili pojedinačnih hartija od vrijednosti (akcija, trezorskih zapisa, obveznica) nisu prijedlog za kupovinu ili prodaju hartija od vrijednosti. Analize ove vrste su lični stavovi autora, a ne bilo kakva vrsta investicionog savjeta.