Trenutne cijene pomorskog prevoza iz Kine prema Evropi i ostalim destinacijama u svijetu su na rekordnim novoima i ne pokazuju znakove posustajanja.
Broj isplovljavanja je i dalje nizak, opreme i dalje nedostaje, a potražnja raste tako da su brodovi puni te se ostvaruje poslovni san da se radi manje a zarađuje više, barem što se brodara tiče.
Trendovi rasta dobiti su nastavljeni i u prvom kvartalu 2021. godine – trenutno su dostupni samo poslovni rezultati MAERSK i HAPAG Lloyd (vidjeti grafikon)
Ovako visoke cijene pomorskog transporta u stopu prate i cijene drumskog, željezničkog i avio saobraćaja tako da učešće transporta (zavisni troškovi nabavke) postaje od krucijalne važnosti prilikom uvoza roba a s obzirom da ovo učešće sve više raste realno je očekivati skok svih prodajnih cijena jer se „gubici“ na transportu moraju nadoknaditi ako firme uvoznici žele preživjeti ovaj period.
Takođe, ni firme koje su na izvoru tj. izvoznici neće sjediti skrštenih ruku te će i oni izvršiti (već vrše) povećanje cijena svoje robe tako da svijet ulazi u spiralu inflacije u kojoj novac sve manje vrijedi i promjene cijena se dešavaju na mjesečnom nivou.
Do kada i na koji način će se ovo riješiti umnogome zavisi od glavnih svjetskih „igrača“ – Kine i SAD – sve dok ne dođe do smanjenja njihovog izvoza (ovde mislim na novčane, a ne na količinske vrijednosti) može se očekivati nastavak ovakvog stanja.
Tek kad ih „zaboli džep“ može se očekivati reakcija državne administracije kojom će se uticati na smanjenje cijena kako prevoza tako i izvoznih proizvoda…..do tada, ko preživi pričaće.
Neto dobit cargo kompanija u prvom kvartalu
(u miljardama dolara)
Bife